23 mars 2012

Ångest


Två låtar jag får såna ångest känslor av att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Kan ändå inte sluta lyssna på dem. Den men Michal Wisniewski har jag varit beroende av sen slutet av 2007, så den har inte så mycket effekt längre men den översta med Walk off the earth fann jag för en månad sen och den får min ångest att skrika högt i min hjärna, mage och bland mina tankar.


Walk off the earth - Somebody that I used to know


Michal Wisniewski - Jutro Bedzie Lepszy Dzien

Jutro Bedzie Lepszy Dzien = Tomorrow will be better


Ångest har sen flera år varit en del av mitt liv sen många år tillbaka. Mycket av dom psykiska problem jag har nu har jag haft sen grundskolan. Visste bara inte då vad det var och sa det inte till någon annan heller. Hade jag vetat att det fanns ord för det hade det kunnat bli så mycket lättare. Då hade man kunnat förklara sig.
Dom dagar jag mår som värst kan jag ha ångest över allt. Kan vara allt från att välja vad man ska äta till vad man ska göra och tänka. Men min största ångest källa är det allmänna livet. Det tar mycket på min livslust och energi. Fick för några veckor sen en till medicin, edronax 4 mg x 2, den ska göra mig piggare och ge mig mer livslust. Funkar faktiskt. Mitt tillstång är inte perfekt men är mycket bättre än för ett år sedan. Om ännu ett år kanske allt är bra? Hoppas kan man ju alltid i alla fall.

Inga kommentarer: