11 maj 2014

WTF!?!


Vad håller jag på med?! Varför är jag inte lycklig? Jag mår bättre än jag gjort på väldigt länge, har ett stabilt och kärleksfullt förhållande sen snart två år, min hund Tova finns alltid vid min sida men ändå fungerar jag inte som man ska..
Jag är orklös, likgiltig, oinspirerad och en hel del mer..
Jag har all tid i världen men gör ingenting. Tänker hela tiden att jag kan göra, vad det nu är jag ska göra, sen och helt plötsligt har det gått en vecka och jag har fortfarande inte gjort det jag skulle göra. Jag har för mycket tid. Jag behöver ett jobb eller nåt så jag kan få in rutiner i mitt liv igen. Men samtidigt skrämmer förändringar mig. Jag har aldrig haft ett riktigt jobb, bara några års sommar jobb. Har haft flera år utan nånting nu förutom psykoterapi varje måndag klockan två i ca två år och bara det kan få mig att känna mig jätte stressad för att jag måste passa en tid.

Och varför skriver jag detta egentligen? Väldigt säker på att ingen läser det. Kanske bara behöver skriva av mig lite sen är allt bra. Får hoppas på det..

1 kommentar:

Christina MB sa...

Jag vet hur det känns, känner igen mig i dina ord.

Jag vill att du ska veta att det blir bättre. Det tar tid, ge det den tiden du behöver. Du kommer att komma upp, du kommer må bra.

Det gäller att hitta de små positiva sakerna och hålla kvar vid dem. Jag vet att det går att komma upp. Jag vet.